Scandinavië 2015 Rødby - Helsingborg - Norra Gussjö

20 juni 2015 - Norra Gussjö, Zweden

Overnachten in Puttgarden betekend vooral relaxed binnen 5 minuten bij de veerboot naar Denemarken. John noemt het daar altijd Regenmarken omdat het op die 2,5 uur, die we er doorheen rijden altijd regent.
Vandaag was het prachtig weer met af en toe een flinke bui anders hadden we het ook niet vertrouwd.
Langs de snelweg stonden de bloemetjes hun best te doen: dan is Nicole altijd helemaal happy. In Zweden staan de Lupines nu op z'n best in de berm, errug leuk! 5 minuten na verlaten van de veerboot is het "Scandinavië-gevoel" al helemaal terug: ruimte op de snelweg, bos en heuveltjes en weilanden en mooie wolkenluchten, weinig verkeer: héérlijk.
Uitendelijk zijn we bij Store Mosse Nationalpark van de hoofdroute afgegaan om richting Isaberg te rijden. Ons 1e wildkampeerplekje bij een zwem-meertje gevonden en even naar de bosbessen (staan in bloei) en de rust gekeken.
Er staan nog een duitse camper en weekendvierende Zweden met kampvuurtje en oude caravannetjes. Zucht

Ich verspreche dass ich morgen mal alles vorallem auf deutsch erzähle. Die Fahrt über Dänemark war zeitweilig (wie meistens) regnerisch aber meist sonnig. In Schweden ging das (bis auf zwei Riesenschauer) genauso vielversprechend weiter. Angenehm warm und sonnig. Fast wie Sommer eben. Jetzt haben wir unsern Schlafplatz am Badesee zurückgefunden. Kostet nix und man hat vom Camper aus freien Blick über den Norra Gussjö.
Ein paar grillende Schweden und ein deutscher Camper mit Nummerschild FRI-TZ.... Schönen Abend Euch allen