Scandinavië 2015 Hova

8 juli 2015 - Gullspång, Zweden

We komen hier nu al een tijdje in deze regio, maar waren iedere keer "te vroeg"of "te laat" voor hét event van Hova: de Riddarvecka. En nu hebben we het eindelijk meegemaakt :).

Na een avondwandelingetje door het bos rondom camping Arashult, hebben we woensdag lekker uitgeslapen. Op ons gemakje gedoucht en afgewassen en beetje over de camping gefietst (handig hoor dat je die fietsen hier zo kan pakken).

Rond de middag waren we dan in Hova, ligt op ongeveer 25 km van hier en is normalieter echt een super rustig plaatsje.
Hihi, niet dat het nu bruiste van het leven maar er gebeurde íets.

Er waren veel Loppis-zaakjes (tweedehands-winkeltjes), dat vinden we beiden geweldig. En aan het einde van de "winkelstraat" bleek dan een middeleeuwse markt te zijn, met veel houten speelgoed en kostuums voor kinderen, sieraden en smeedijzer werk en mooi aangeklede eetkraampjes. Zelfs de chemische wc's zagen er leuk uit.

We hoorden dat de ridderoptocht (op andere dagen spelen ze het gevecht van Hova ook nog eens na) rond half zes zou zijn. Dus zijn we even boodschappen en onderhoud aan campertje (alles ff nalopen voor de thuisreis...snif) gaan doen en stonden we er om half zes.

Hadden het niet willen missen ;). Maar serieus: het was een prachtige dag met af en toe een flink buitje, we hebben leuke dingetjes gevonden en John heeft 2150 grs Hamburger op omdat ik ipv een patatje ook the hole deal kreeg. Het sfeertje daar was fantastisch.

Terug bij de camping was het buitje weer over en kon het kampvuurtje een laatste keer aan. Hier dan, want we staan pas aan het begin van een hele leuke zomer :).

En zoals iedere avond keken we nog een aflevering Toren C (love it!). Soms wisselden we dat trouwens af met een stuk uit Het beste van André van Duin, ook wel erg grappig zo in de middel of nowhere.

Die deutsche Übersetzung kommt dann heute abend auf unserm letzten Aufenthalt irgendwo in Schweden oder Dänemark, das ist schon mal die Google-übersetzung:

Wir kommen schon einige Zeit in diese Region, aber jedes Mal waren wir "zu früh" oder "spät", um das Ereignis von Hova mit zu erleben: die Riddarvecka. Und jetzt haben wir es endlich gesehen :).

Nach einem abendlichen Spaziergang durch den Wald rund um Camping Arashult, haben wir Mittwoch habe ich geschlafen. Haben unseren geduscht und gewaschen und etwas auf dem Gelände gefahren (bequem hören Ihre Fahrräder können hier also packen).

Gegen Mittag waren wir dann in Hova, von hier aus etwa 25 km und ist normalieter wirklich ein super ruhiger Ort.
Lol, nicht, dass es jetzt voller Leben, aber etwas passiert.

Es gab viele Loppis-Angelegenheiten (Second-Hand-Geschäfte), finden wir, dass beide sind groß. Und am Ende der "Shopping", dann stellte sich heraus, ein mittelalterlicher Markt, mit vielen Holzspielzeug und Kostüme für Kinder, Schmuck und Schmiedeeisen und schön dekoriert Imbissbuden. Auch die chemische Toiletten sah gut aus.

Wir hörten, dass der Ritter Parade (an anderen Tagen spielen sie wieder nach der Schlacht von Hova) würde rund dreißig sein. So haben wir ein paar Lebensmittel und Wartung Camper (alle ff zeichnen die Heimreise ... sniff) tun und wir waren dort um halb sieben.

Haben Sie nicht verpassen;). Aber im Ernst, es war ein schöner Tag mit gelegentlichen regen Dusche erheblich, wir haben schöne Dinge und fand John hat 2150 Gramm Burger auf, weil ich das Loch Deal statt Pommes. Die Atmosphäre dort war fantastisch.

Zurück auf dem Campingplatz war es wenig regen wieder und konnte noch ein letztes Mal Lagerfeuer. Hier also, denn wir sind erst am Anfang eines schönen Sommer :).

Und wie jede Nacht sahen wir eine weitere Episode Turm C (love it!). Manchmal haben wir die Art und Weise, mit einem Stück aus dem Best of Andre van Duin, auch sehr lustig, wie in der Mitte von Nirgendwo.