Scandinavië 2015 Norra Gussjö - Gullspang

22 juni 2015 - Gullspång, Zweden

John probeert telkens routes door natuurgebieden of iig weg-van-de-snelweg uit te stippelen. Op mijn "verlanglijstje" lag Hornborgsjön, daar maken in april duizenden kraanvogels een tussenstop.
walhalla voor vogelliefhebbers. We hebben vorig jaar stukken noordelijker op een veld honderden kraanvogels gezien, helaas te ver weg voor leuke foto's, nu zie je weleens 2 of drie onderweg maar bij het meer waren ze niet. Wél broedende kokmeeuwen en veel ganzen.
Heel apart omdat op de meren, waar we normalieter langskomen weinig eenden, ganzen of anderen te zien zijn.
Terwijl we daar richting observatiehut liepen zag je bij de berg aan de horizon een onweer bezig. Bij ons was het licht bewolkt maar daar was de lucht haast zwart en het donderde en bliksemde...
Gelukkig op tijd weer in de camper en een stukje door die bui gereden maar het zonnetje kwam uiteindelijk weer door zodat we aangekomen bij Lars de rest van de avond buiten hebben gezeten.

Sonntag sind wir am Horborgsjön gewesen: hier tanzen im April 20.000 Kraniche den Hochzeitstanz. Jetzt gabs brütende Möwen und Gänse. Und Unwetter. Aber am Ende der 450 km, die wir gefahren sind gab's unsern Lieblingscampingplatz Årashult. John geht dann immer gleich los Holzhacken und ich mach meine erste Runde über den Platz um zu sehen was alles blüht und wie schnuckelig alles aussieht.
Wir haben herrlich gegrillt, die Mücken sind noch recht mild und probiert zu angeln. Schöner kann der Urlaub nicht beginnen!

1. Marcel Tito:
    22 juni 2015
    Fantastisch, wat een leven zeg, met zo'n camper lekker gaan en staan waar je wil. Veel plezier en ik wacht op de volgende verhalen.
  2. Myleneheijder:
    22 juni 2015
    Ik zit er helemaal in! We want more
  3. Nicole:
    26 juni 2015
    Nog ff via klein stukje Finland naar Noorwegen, daar hebben we helaas geen internetkaart... maar ws weer vaker camping met wifi. Dat wildkamperen blijft ideaal!