Scandinavië 2015 Gullspang - Lesjöfors

22 juni 2015 - Persberg, Zweden

Bij Lars (Årashult) hebben we op ons gemakje alles gereed gemaakt voor weer een stukje verder naar Noorden...koffie en broodjes voor onderweg klaargemaakt, wc geleegd, watertank bijgevuld...
Terwijl John met laatstgenoemde bezig was, sprak ik een campinggast uit Keulen. Die bleek met een heel koor over de hutten verdeeld te zitten en van een weekendje Zweden te genieten.
Wij zijn vandaag naar Ikea (don't ask) en Biltema geweest. En vooral een mooie route door bos en langs meertjes gereden.
Kunnen we eindeloos van genieten.
Heuveltje op en heuveltje af, beesten langs de weg (liefst levend uiteraard) en bloemetjes (ik dan hihi) en typisch zweedse dorpjes.
En uiteindelijk staan we weer bij een zwemstrandje. Vuurtje aan, hout was vochtig dus gekookt heb ik binnen.
Niks fijners als door de ramen het vuur én het water te zien.

Wir sind heute gemächlich bei Lars vom Campingplatz weggefahren und mit einem kurzen Abstecher bei Ikea und Biltema schnell der Stadt (Örebro in diesem Fall) wieder entflüchtet. Einkaufsbummel sind nix für uns.
Wir tuffen durch die schwedischen Dörfer und Wälder und freuen uns über die Badestellen, die sind ideal zum wildcampen. Feuerstelle ist immer da und jetzt in der Vorferienzeit ist es auch nicht voll. Irgendwo in diesem Stück Wald stehen noch 3 Camper. Ideal also.
Das Holz war zu feucht für ein gutes Grillfeuer (nicht zu feucht für ein ordentliches Feuerfeuer) also hab ich gekocht und jetzt ab ins Bett, der nächste Tag kommt bestimmt. So richtig dunkel wird's nicht mehr und wir klettern langsam höher. Bis zu den Lofoten