Scandinavië 2015 Bleik - Ringstad, Bø i Vesteralen

1 juli 2015 - Svolvær, Noorwegen

Gisteren hebben we een zeearend-safari gemaakt. We stonden bij het haventje: http://www.yttersiden.no en na een leuke kennismakingspresentatie over zeearenden gingen we varen. De fjorden tussen Vesteralen en Lofoten in. Wat een prachtplek.
Zodra we vanavond bij de camping Sorkill staan zal ik proberen met wifi de fotos online te krijgen.
Het is niet het jaargetijde voor hongerige zeearenden dus daar hebben we slechts 3 op gepaste afstand van gezien. Maar langs vogelrotsen met Jan van Genten en soortgenoten en in fjorden waar niks dan stilte en vogels te horen was.

Geweldige ervaring bij hele fijne mensen. Het telefoonnummer kreeg ik via een fb-kennis, die op de Vesteralen een b&b heeft. Heel leuk!

Kurze Zusammenfassung von gestern: es war wunderschön, wo wir waren kann man schon ein bisschen anschauen: http://www.yttersiden.no.

Der Rest beim wifi-stop heute abend hoffentlich ;) Kleiner update (Euch fällt ja immer alles auf ;)): wir haben in Svolvær die Fähre aufs Festland um vier knapp verpasst und sind darum erst um halb zehn weggefahren. Fotos und so kommen dann wohl erst morgen. Wir schlafen wieder beim Camping Sorkil in Ulvsvåg, da wird man mit den Lofoten am Horizont wach. Vorhin am Hafen sind wir erst gemütlich einkaufen gegangen, hab ich geköchelt und dann haben wir ein Nickerchen gemacht. (2 Tage Mitternachtsonne und erst um 3 ins Bett (und 8 wach) hauen rein hihi. Ausschlafen kann ich nicht...gibt sooo viel Schönes, John bleibt dan noch ein bisschen schlafen ;). Ich werd dann jetzt mal wieder raus aufs Deck. Die Sonne auf de Bergspitzen ist Wahnsinn.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl